måndag 15 oktober 2012

Kenya närmar sig

Frida Arwidson

Nu närmar sig våran resa till Kenya med stormsteg och pirret i magen börjar ta form. Jag har aldrig gjort en så här stor resa förut, aldrig åkt så långt bort eller till en så annorlunda kultur. Så detta kommer minst sagt bli spännande! Och det känns toppen att få åka med dessa fantastiska tjejer (Malin, Anna och Kajsa)!

Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av denna resa, så jag försöker att inte förvänta mig så mycket. Jag tror det kommer bli väldigt utvecklande för mig, för oss alla såklart. En så pass stor resa kommer sätta sina spår och det kommer bli intressant att se hur jag senare kommer se tillbaka på denna resa hur den kommer förändra synen på mitt liv. Jag tror det kommer väcka många starka känslor att se hur människorna lever i slummen, det kommer bli en stor kontrast till vårat svenska samhälle där vi stänger in oss ensamma i våra fina lägenheter. Det ska bli så roligt att träffa människorna där nere, att få se och lära känna deras kultur och deras vardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar